Första helgdagen

Den här helgen kändes verkligen som vår första helg. I morse hade vi sovmorgon, sen drog vi till padelbanan där Tony och Milo spelade en timma. Själv åt jag frukost och jobbade. Njöt som vanligt av deras frukost, den är top notch! Dessa muggar ska jag också hitta, är det Bodum som är mest lik? Älskar dom!

Igår åkte vi till Malaga och gick på det svenska varuhuset. Behövde köpa på lite grejer till huset, oerhört viktigt för trivselns skull. Jag tar å andra sidan med mig saker bara vi ska bo i en stuga i fjällen en vecka, allt för trivselns skull. Ska visa sen vad jag köpte, blev lite smått och gott.

Idag efter padeln var vi förbi marknaden på Corte Plaza i Marbella. Kommer nog hänga där varje lördag är jag rädd. Idag kom jag hem med 5 påsar. vi köpte bl a massor med grönsaker och frukt, så mycket gott så vi fick med oss en hel ICA påse. Vi äter massor med frukt här. Det är så gott så gott!

Kolla så han sliter upp för backen, haha… Jaja, han ville bära det mesta så då fick han det. 🤣 Resten av inköpen från marknaden kan jag visa imorgon.

Idag återvände vi till en restaurang och strand som vi besökte när vi var här för 4 år sedan. Så taggade för fest då vi skulle på Hannahs 40 årsskiva. Det var sig likt, kanske att palmerna hade vuxit sig väldigt stora runt restaurangen. Tamanaco heter den, ligger på Trocadero beach. Inte den godaste gambas pil pil jag ätit men väl värt ett besök. Ligger superbra stranden. Är det någon gång som jag tummar på om jag ska äta gluten är det när det dyker upp ett varmt frasigt bröd, en god olivolja, salt och svartpeppar. Mums!

En av klänningarna jag köpte på marknaden idag! 70 % silke och så galet sköna på.

Efter maten blev det stranden. Tog de lite billigare solstolarna. De andra kallar vi för lyxxxxxxstolarna. Kostar 250 kr/st. Dessa kostade 100 kr/st. En viss skillnad. Sandiga fötter får också en annan betydelse här. Sanden är grov. Och det lägger sig som ett lager. Bättre att låta det torka helt och sen vifta bort. Annars är det som att ta det grövsta sandpappret du har och gnugga sönder fötterna med. 😅

Hepp! Ikväll ska vi till hamnen och strosa. Ville kika in med en uppdatering om dagen. Hoppas ni gillar! Vi hörs sen.