ANNONS

Nu ska jag bygga mig stark!

/

Hörni, jag tänkte avsluta kvällen med att berätta lite mer om min hälsoguru som var hem till mig idag. Hon har valt att vara lite hemlig för bloggen så jag kan än så länge inte berätta så mycket om henne, men jag kan berätta vad jag ska göra och vad som nu ska hända.

Jo, hon är utbildad yogalärare, hälsocoach och coach i positivt tänk, dessutom är hon utbildad sjuksköterska. Ja, så här har vi liksom täckt upp allt. Dessutom är hon karatemästare och har (om jag inte minns helt fel) 5:e dan i svart bälte. Hon är snart 60 år, men man kan tro att vi är lika gamla. Ska vi kolla rörlighet och hur tränad man är så är hon hästlängder bättre och starkare än mig. GRYM är ordet. Vi började med att ha ett möte idag och så skulle hon göra några tester på mig.

Jag fick en pärm av henne.

img_3620
img_3623

Jag bara smälte när jag läste första sidan. Alltså, hur bra???

img_3625

När jag läste första sidan inne i pärmen så började jag gråta. Åh, det här tog rakt in i hjärtat. Så det är detta kontrakt jag skrivit på. I den här pärmen har jag sen en träningsdagbok och lite bilder på ett underliv. Haha… ja det låter lite konstigt men det är en bra skiss över hur mitt bäcken är uppbyggt och vad det är som gör ont där i mitt bäcken. Idag fick jag t ex lära mig att jag knipit helt fel…. nu har jag lärt mig hur jag ska knipa för att det ska vara effektivt. Så tacksam för det.

img_3622

Detta var det enda hon hade med sig i redskapsväg. Haha…. jag frågade om hon skulle slå mig med det om jag inte presterade bra? 😉 Men med denna har hon gjort lite tester med mig. Kollat min rörlighet och hur jag är sned och inte sned. Mitt bäcken är lite snett och min vänstra sida är lite ”låst” kan man säga. Men rörligheten var bra tyckte hon. Hahaha….jämfört med henne kunde man tro att jag stod i en gipsvagga. 😀 😀 😀

Så nu och 12 veckor framåt ska jag dedikerat följa detta program. Jag tränar 5 dagar i veckan, övningar som är anpassade för mig och min rörlighet och onda axel. Vi ska ses 1 gång/vecka denna första månad. Där ska allt regleras varefter jag tränar och blir starkare. Kosten till att börja med gör man ingenting åt mer än att jag ska skjuta lite på frukosten till lite senare och sen får jag inte äta något efter 18. Detta ska påverka blodsockret till att bli jämnare. Nästa vecka ska jag börja äta lite mindre… men inte ändra alls hur jag äter. Åh vad det är skönt. Bra att det är små förändringar och något som jag kan leva med.

Med detta program ska jag stärkas inifrån och ut. Min bål ska stärkas så att mitt bäcken och min rygg inte pajar hela tiden. Jag ska också få ordning på öm och ond nacke och axlar. Med detta följer också mer rörlighet. Nu till att börja med får jag inte ta emot mig när jag sätter mig eller ta spjärn när jag reser mig. Testa det får du se, det är faktiskt jobbigt och ett perfekt sätt att få in lite mer ”träning” i vardagen. Jag ska också lyfta upp foten och ta av mig skorna utan att stå lutad mot något eller sitta ned. Likadant när jag tar på mig skor. Testa det också vetja så får du se hur tufft det är?! Haha…

Sååå spännade! Du hänger ju självklart med här inne på bloggen. 🙂

Nu kvällsmys. Hoppas du mår bra och har haft en bra dag!

Kram Nina ♥

7
0

Genom att klicka på "Skicka" bekräftar jag att jag har tagit del av Bonnier News personuppgiftspolicy.

© Bonnier Magazines & Brands AB, 105 44 StockholmTelefon: 08-736 53 00