ANNONS

Träningsvecka 1 – IW Forever

/

Yes!

Då var det dags för det där första peppinlägget. IRONWOMAN gänget. Det blev det namnet för ni var några som tyckte det var bra. Vi förkortar det IW så har vi koll. Jag har också skapat en kategori som heter IRONWOMAN nu.

Vi är några som hoppat på det här med att försöka må så bra som möjligt här på bloggen. Grejen är att nu när hösten kommer och jag tacklat av med allt vad träning och promenader heter så känner jag att jag blir mer fylld av ångest och oro. I somras när jag tränade så mådde jag så fint i psyket. Så härlig känsla att slippa känna så mycket ångest och slippa oroa sig för allt. Jag är så förbaskat less på att känna oro. Det är vidrigt. När jag tränade lite nästan varje dag i somras så blev det verkligen en väsentlig skillnad.

För att själv få hjälp att hålla igång i höst och försöka må så bra det går under den här mörka perioden föreslog jag att vi kunde hjälpas åt att peppa varandra. Jag ska köra promenader och lite styrketräning hemma. Sen så ses vi här inne på tisdagar och snackar hur det gått för oss.

Det här är de som är med hittills:

Karolin

Mikaela

Skatan

Camilla

Sarah

Åsali

Berit

Åsa

Sophia

Katrin

Sarah 2

Esma

Jag

13 stycken härliga hittills. Vill du också vara med så skriver du det bland kommentarerna så är du med med ditt namn i nästa tisdag.

Vi kör fram till jul tänkte jag, älskar vi det för mycket så kanske vi kan köra en runda i vår? Vi får se?

Jag kan redovisa en enda promenad. En stavpromenad som var svinjobbig. Det var superhärligt efteråt dessutom. Men även om det var det så fick jag inte till det denna veckan. Skitdåligt. Jag har helt enkelt inte fått in det. Jag har hastat iväg tidigt på morgonen till verkstaden och tänkt att jag ska göra det på kvällen när jag kommer hem men då har jag varit för trött. Inte orkat. Känt mig seg och urlakad, lite hängig och orkeslös.

Jag hade lätt kunnat köra ett litet pass med gummibanden på 10 minuter några kvällar för att bara svettas lite men NÄ. Jag erkänner, jag sög denna veckan! Man ska komma ihåg att träning ger energi och gör en pigg, därför måste man bryta det där soffhänget och bara ta sig i kragen och göra’t!

Så för min del är det skärpning som gäller.

Ninas redovisning Vecka 1:

Promenader: 1 st

Sträcka sammanlagt : 4 km

Styrketräning: 0 ggr

Som sagt, inte alls bra. Men jag får vara nöjd med 1 pass. Det är bättre än inget i alla fall.

När vi är klara kanske vi kan köra en avslutning eller nåt…. dricka bubbel och bara må så jäkla gött i själen för vi hållit igång och sett till att hålla hjärnspökena borta. Kanske är det någon som gått ned i vikt och köpt ett par jeans som är 2 storlekar mindre? Fått svarvad rumpa och armar eller bara en fantastisk kondition? Anledningarna till motion och träning kan vara många.

Nu kan du fylla på med dina träningspass som du gjort om du vill. Kanske är det fler som behöver pepp eller så har ni varit grymma som tusan och motiverar mig?

19
0

Genom att klicka på "Skicka" bekräftar jag att jag har tagit del av Bonnier News personuppgiftspolicy.

© Bonnier Magazines & Brands AB, 105 44 StockholmTelefon: 08-736 53 00