Jag har blivit ambassadör

Allt började med att jag skulle köpa en ny bil, en bra stor familjebil som kändes trygg för hela min familj. En bil som klarar en del packning (eftersom vi har Vagnhild, vår husvagn, och reser med den lite då och då). Dessutom ville jag ha en kraftfull rackare, en som orkar dra vår husvagn. Sen gjorde det ju inget om den var snygg också. Typ så, det var det jag letade efter.

På ett av bilföretagen blev jag behandlad lite som ”lilla gumman” och ”på den här bilen är det en riktigt dyr insats”. Det är kanske inte hur man vill bli omhändertagen när man ger sig in i en djungel som man egentligen inte kan någonting alls om? Jag är ju kund precis som vilken annan person som helst, jag vill bara få hjälp att hitta en riktigt bra bil som kunde leva upp till mina förväntningar. Jag gav faktiskt upp på vägen och tänkte att Tony får sköta hela den där grejen åt mig, jag kanske blir lurad på kuppen när jag kan så lite om produkten. Lite ledsamt och lite tillbakasträvande i ett land som är på väg framåt i jämställdhet i full fart.

Det var här jag av en god vän blev rekommenderad en riktigt bra bilfirma i vår lilla småstad. ”Aros Auto, gå dit” sa han, ”dom är otroligt proffsiga och duktiga på det dom gör!” Jag tänkte att jag ger det en chans då. Det visade sig att delägare i firman var en före detta supertrevlig granne till mig, en pappa till en av barnens kompisar dessutom. Fantastiskt ju, världen är liten som alltid. Efter att jag fått träffa Lars Hillerstig som han heter, och pratat med honom, och när han berättade om bilföretagets tänk, visioner och kundvård så blev jag eld och lågor.

Det här är alltså ett företag som jobbat stenhårt från att vara små till att idag vara den största leverantören i sin bransch lokalt, till största delen för att de jobbat så hårt med just kundvård och att bygga upp ett stort förtroende hos alla sina befintliga och nya kunder. Fokus har verkligen legat på det personliga mötet och att vara måna om sina kunder på riktigt. Inte bara sälja, utan också vårda det man redan har och får. Jag kände att det häääär, det här måste vi ju lyfta på något sätt.

Vi träffades för första gången tidigt i höstas. Efter det mötet började vi diskutera ett eventuellt samarbete ihop. Efter en hel del möten där vi spånat, planerat och laddat ihop så har vi nu hittat varandra i detta superroliga samarbete.

Jag är fr o m nu en mycket stolt ambassadör för Aros Auto i Enköping. Jag kände att jag klev lite utanför min vanliga box, precis som Lars (eller Hillan som han kallas) och Aros Auto också gjorde. Att våga kliva utanför sin vanliga box kan ju bli så himla spännande så det är inte klokt, och nu är vi äntligen här när jag får berätta för dig om det. Det är med varm hand jag kan rekommendera alla att gå dit, kvinna man, ung som gammal, okunnig eller kunnig. Alla blir sedda och alla behov och önskemål försöker man tillgodose. Jag älskar att man ser mig som kund och att man känner sig omhändertagen, allra helst när det handlar om något som jag kanske inte är så haj på. Här slipper man ”lilla gumman” mentaliteten eller frågor om jag verkligen har råd? Jag blir inte bedömd. Jag får dessutom en helhetslösning som gör att jag egentligen inte behöver bry mig om nånting. Jo, kolla mejlen och sms:en när det är dags för service eller däckbyte.

Något som jag bara måste skvallra om direkt är att vi kommer hitta på roliga tävlingar, stort som smått. En del tävlingar kanske bara riktar sig lokalt, men det kommer också att finnas tävlingar som är till för alla. Måste också berätta om att de har en superduktig cool kvinnlig verkstadschef på Aros Auto. Jag känner att jag typ måste intervjua henne eller göra ett reportage, det är nämligen inte jättevanligt. Bara en sån sak gör ju att det kanske känns mer legitimt att ställa de där dumma frågorna som man kanske inte skulle våga ställa annars.  Jag kommer att ge er en inblick i företaget och deras verksamhet, och det känns så kul!

När jag var på besök sist så fick jag blommor för vårt samarbete, och jag hade med mig fika som jag bakat efter recept från min bakbok. Jag fick också genomgång av en del bilar som de hade på plats. Det finns såna finesser på bilar numera så man blir alldeles förvånad alltså. I en av bilarna finns t ex ”driver talk intercom”. Det är alltså när man stänger av ljudet ifrån baksätet och pladdrande tonåringar t ex. Haha… hur fiffigt!? Säkerheten är rigorös, tänk att det finns en säkerhetsanordning som gör så att bakdörren inte öppnas om te x barnet ska kliva ut om det kommer en bil bakifrån som ska passera. Älskar sånt!

Som sagt, det kommer mer kul framöver. Ni ska såklart få hänga med på alla upptåg.

Skulle ni vilja kika in hos Aros Auto kan ni hitta dom här:

Instagram HÄR (den kommer jag att ta över vid några tillfällen framöver)

Facebook HÄR

Hemsida HÄR

Kram Nina

93
Subscribe
Notify of
guest

4 Kommentarer
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Helen
Helen
3 years ago

Waow! Låter super spännande Nina!
😃💐

Susanne
Susanne
3 years ago

Vad roligt!

Pia Nimmerfalk
Pia Nimmerfalk
3 years ago

Haha lite som ”Pretty woman” . Lång näsa på ”lilla gumman” försäljaren. Så kul 💕

niiinis
niiinis
Reply to  Pia Nimmerfalk
3 years ago

Haha, ja faktiskt. Ääääälskar man inte Pretty Woman alltså? Bästa filmen ever. <3

Nästa inlägg

Ge mig 47 koppar

4
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x