Böda strand treat us good

Godmorgon!

Ska alldeles strax ge mig ut på morgonpromenad längs stranden. En av Sveriges vackraste stränder får man inte missa att gå sin morgonpromenad på.

Img 8415.jpg
Igår startade dagen med en morgonpromenad i spåret. Vi valde den den gröna slingan. Blev perfekt med 4,5 km allt som allt då husvagnen ligger en bit bort.

Sen packa i ordning lite matsäck och grejer för en dag på stranden. Den här stranden på Böda är som jag skrev helt magisk. Sanden är sådär finkornig och helt vit. Känns som en superfin strand i utlandet nånstans.

Sen var det hem till husvagnen. Tog en dusch i ett av servicehusen och fixade mig. Skönt att tvätta håret och piffa sig lite.

Vår vy från vårt bord var ju perfekt. Att äta gott sådär nära havet är ju bara så speciellt. Något som läggs i minnesbanken.

Jag åt risotto med vannameiräkor och friterad grönkål, Tony tog ryggbiff med rödvinssky och kryddsmör med pommes och Milo tog en chilihamburgare. Glömde ju det här med fotandet, hann dock ta en bild jag påbörjat! 😂 Vi var svinhungriga så det bara for i.

Efterrätten tog jag dock foto på. Detta var kokosparfait med limemarinerade jordgubbar och ananas. Så mumsigt! Vi delade så vi var så mätta på maten. Riktigt god mat, kan verkligen rekommenderas. Vi åt på Böda Beachclub. Åker ni hit så boka bord, det är välbesökt.

När vi gick hemåt från restaurangen så hade solen börjat gå med, det var fortfarande lika vackert. 🤍

Hepp, dags att ge sig ut på en morgonpromenad. Ska svira om här och ge mig iväg, resten av gänget sover. Milo spelade basket med kompisar han träffat här till halv 12 inatt och kom i säng riktigt sent så han lär få sova. Idag ska det bli lite sämre väder så då åker vi nog in till Borgholm. Ska äta gott, kolla lite i affärer och så självklart besöka Ölands glass. Ett måste när man är här. Har du fler tips på vad man inte får missa med Öland så tipsa gärna.

Vi hörs sen!

View all comments
Louise
1 year ago

Är det en äkta louis Vuitton väska du har i sanden 😅 ? Jag har en äkta men fast den är så bra att packa i får den absolut inte följa med till stranden ( har en fake också )

Reply to  Louise
1 year ago

Japp, en äkta. Den är ju gjord av ”plast” där den står mot sanden så därför tycker jag den är så bra att packa saker i och ha med överallt. Lätt att torka av och håller för 50 kilo. 🥰🤩

Sofia
Reply to  Louise
1 year ago

😂Det är ju en strandväska från början. I Frankrike har jag aldrig sett någon använda den på stan utan det är en typisk sommar-/strandväska.

Reply to  Sofia
1 year ago

Är det sant? Det visst faktiskt inte jag…. Ja då har man ju gjort helt rätt! 😂😂👏🏻👏🏻

Eva-Lotta

Gårdby lanthandel på östra sidan är mysigt och har god fika! Och sen Ölands örtagård där du köper goda kryddblandningar i lösvikt. Ha en fin semester🌸

Reply to  Eva-Lotta

Tack! ❤️

Pernilla

Underbara Öland. Har under min barndom campat mycket på Böda Hamns Camping men som vuxen så blir stuga istället. Har du varit nere i Bödas hamn om inte så är det värt det besök där.

Reply to  Pernilla
1 year ago

Vi var där för något år sedan. Mysigt som tusan. ❤️

Sofia

Solliden ser väldigt trevligt ut, så dit skulle jag definitivt åka om jag var på Öland.

Reply to  Sofia
1 year ago

Där var vi förra gången vi var här. Så fint där! 🥰

Nästa inlägg

Äntligen på Öland!

Would love your thoughts, please comment.x